Tuesday, December 10, 2013

MAKANAN SIMPLE AS KACANG..

Tumpang lalu... pon..pon..pon..

Heheee... Ok xyah la kita berbunga2 ayat kali ni. Jom direct trus ke misi utama kita. MAKANANNN !! cehh.. perkataan makanan tu cm gempak gila kan. siap bagi upper case lagi the whole sentences. Padahal nak cite sal bnda ni jee...



Msty korg cakap.. "cehhh setakatttt.. ingt gempak sgt la mknn yg dy nak story ni".. hahahaha.. mmg x dek la gempak mana pun bnda ni, tapi boleh la jugak fefeeelin western gituhhh.. haaaaaa.. ada 4 je bnda asas nak buat bnda ni.. iaitu ROTI (gardenia much better), TELUR, SOSEJ, and SOS (both chilli and tomato boleh). 

Nak buat tersangat2 la senang. First of all, masak telur. Ikut korg la nak buat shape apa ket telur tu.. bulat ke, 4 segi ke, bntuk bintang pon ok.. depends on your own creativity. Then uolss boleh rebus atau goreng sosej yang ada. Lepas goreng/rebus tu, potong sosej tu into slices.. kira camni laaaa..




Da selesai dua bnda ni, then baru la kita prepare roti. Kalau nak rasa yang lagi rangup dari roti tu, d sarankan utk toas roti tu. baru la crunchyyyy gituhhhhhhhhhh.. Lepas toased, letak telur tu kat atas roti. Letak sos tomato or cili or both kat atas telur pulak lepas tu, baru taburkan sosej yang uolss da potong into slices tadi. Then letak lagi another roti on the top. Thatx all..Haaaaaa... tu je actually... da selesaiii. ringkas je kannnn.. korg leh buat as breakfast or dinner.. tepulang kat korg.. lunch pun bolehhhhh... 


Da siap semua, then bolehlah korg makan dengan jayanyaaaa.. NYUM3..




THE END :)






Sunday, December 8, 2013

SENI BUKAN BAKATKU...

Ok, alkisahnya mcm ni..

Semalam tetiba terdetik la hati kecilku ini nak melukis orang. Maka jejariku lantas menaip perkataan "HOW TO DRAW PEOPLE".. dan hasilnya keluar la video ni..




Tapi yang tragisnya, lukisan ku tidak menjadi.. Mengimpikan lukisan seorang BABY, tapi ini pulak yang jadi.. OHHH MENNNN... sangat sedihhhh :(






da guna segala skill siap bergurukan Youtube ag.. tapi tulahhh.. jejariku yang comel ni tetap tidak berbakat dalam melukis wajah orang. Tapi x pa la.. mungkin bakatku bukang dlm bidang seni, mungkin bidang lain.. Maybe bidang SUKANNN !!..( nmpak beno la nipunyewww).. lari sikit pun da sakit pinggang..HAHAHA.. ahh ppew jela.. dan untuk pengetahuan korg, my lil cuzie gelarkan lukisan ni "LUKISAN BABY DEMAM PANAS" ( -____________- ).. tertusuk ke jantungku yang paling dalam.. tidak terhingga sakitnyaaa..


Namun yang demikian, aque menerimanya dengan hati yang amat tabah.. Bagi sesiapa yang turut merasa perkara sebegini menimpa dirinya.. marilah kita renung2kan ayat ni...





THE END :)

Oh ya btw, jgn sedih2 tauu.. senyum sokmoo....



Wednesday, August 15, 2012

BAJU RAYA X DEK ??!!

selamat.. hari raya.. hari untuk kita bersuka ria.. lalaalalalaaallaaaaa :)

Ha, uolls msty excited gler kn nk raya. Da ready baju ? kuih ? langsir baru ? hehe.. Tapi yg
paling penting of coz la baju kn. Of coz nk baju yg paling BLINK2 antara smua. Sampai hjung kampung nmpak ko jah !! *kiddin

But to anyone yg x beli baju raya baru taun ne jgn bsedih jgn beduka okeyh. Baju lama kn ada. Selagi boleyh pakai, xda hal la. Tapi klo yg da x muat tuh. Itu mmg msalah. Nmpaknya kai kain sarung jela ko raya taun ne jah ! ok apa. nmpak klasssssssiiikkk ckit. ok gurau je :)

Xpe, klo xnk kai bju raya lama, apa kata uolls kai long dress yg korang slalu pkai utk outing uh, then match dgn cardi yg comel n vogue gituh. N then uolls leh la dgn konfidennya melayan tetamu yg dtg to ur house. Kt bwah ne sbgai contoh. Cantik kn :)





JOM BERAYA !! nothing can stop u :)

Tuesday, August 14, 2012

Monday, July 23, 2012

geramnya kat WASHING MACHINE ni !

Oh please ! Dah tau sekarang ni new design of money has introduced, asal x modified washing machine tuh untuk accept coins baru. arghh ! Ok imagine if one day semua duit lama diganti dgn duit baru and that tyme no more the old designed coins, kan payah students nak cuci baju guna money taker washing machine XD ... N last2 sendiri rugi.

Sometimes student yang nak cuci baju using that washing machine akan tunda niat dorang nak use it sebab payah nak cari orang yang nak tukar duit syiling lama with the new one. Sebab uolls know why, dorang pon nak simpan for their next washing. So at last, student yang xdapat duit syiling ne akan simpan je baju busuk dy n biar sampai berkulat. *that was actually happened to me* hihi

So to pihak2 tertentu tolonglah faham n mengerti penderitaan students uolls ne. Coz, bukaniollss je rugi, uolls pun rugi sekali when u lose yr customer. Mungkin sesetengah orang akan ckp, why not you cakap je dengan pihak2 tertentu tuh, why setakat tulis kat blog je. N the answer is, susah nak dealing with pihak2 tertentu tuh coz dorang kekadang susah nak terima pendapat orang n plus service dorang memang menyakitkan hati. When uolls pijak je office dorang, no one greet uolls datang, n buat muka seketat-ketatnya. Nak kata semua buat botox xjuga *mungkin rahsia awet muda kot*

I know this will never change anything at all. Tapi iolls berharap sangat akal fikiran dorang terbukak untuk fikir hal ne. Kalau x pun, buat la free washing machine service ke *lebih-lebih pulak* haha ! So this post lebih kepada luahan hati sendiri. Kalau sesiapa yang fhm, thatx good, but sesiapa yang x faham tuh buat2 fhm jela k ;P


bye n ASSALAMUALAIKUM :)

Sunday, July 22, 2012

experience is the BEST life guider


Uolls mesty n konfem ada kenangan lalu.. x kira lah pahit or manis ke or pedas ke or rasa belacan ke *over plak* HAHA ! but actually sometimes, ada kenangan lepas yg still mengganggu n menghantui hidup kita, terutamanya kenangan pahit kita. Coz u know why ? kenangan x akan pernah hilang, tapi terus akan menjadi sejarah hitam dlm hidup kita. am i right ? It will always play around in our mind coz it is already part of us.

Mungkin sesetengah orang mempunyai masa silam yang teruk, but mayB dy dah berubah menjadi someone better. Tetapi kenangan silam tetap menghantui hidup, it make us screaming or outcry when that things comes suddenly onto our mind. And it what always happen to me. Sampai kekadang my mood will down bila bnda ne happen. It suckx right !

Tapi actually sejarah lepas yang boleyh guide kita untuk jadi someone better n better. Coz uolls know why, kita belajar dari pengalaman, n pengalaman yang mengajar kita erti hidup. Ok take an example :

Si terung ne pernah bercinta with si peria. N after beberapa bulan dorg kapel, then barulah si terung ne dapat tau yang si peria tuh pahit. Lepas je kejadian tuh, si terung will never kapel with any species peria lagi coz dy dah tau that species is pahit.

that what we call as an experience.

So if anyone yang mengalami perkara yang sama, jangan sesekali pernah menyesal dgn apa yang telah berlaku di masa lepas, but jadikan ia panduan n never repeat the same mistakes. Kalau buat juga, eden pun x tau nak ckp apa.

Past is past, don't let it harm ur future. Biarlah sekali kita tersungkur, jgn buat diri kita tersungkur berkali-kali. so thatx all :)


ASSALAMUALAIKUM



Saturday, July 21, 2012

First day of RAMADHAN

Hye uolls ! Sebelum terlambat, saya nak ucapkan selamat menyambut bulan ramadhan al-mubarak buat cantik-cantik n handsome-handsome d luar sana :) *Seke lettewww..* Hihihihi. Syukran ya Allah sabab masih beri saya kesempatan untuk menyambut bulan ramadhan yang indah ini, but the sad thing is, i cannot celebrate this precious ramadhan with my family. Pity me right :(

Memandangkan bulan puasa tahun ne jatuh pada hari sabtu, so almost all students UiTM n.9 ne balik rumah coz wanna celebrate this opening ramadhan with their family. Ala, rumah dekat boleyh la.. yang rumah jauh cam saya ne hanya mampu duduk hostel n celebrate with other friends yang asal jauh jga macam kelantan, terengganu n so on..

Actually semua ne dugaan bagi kitorang, da la x dapat balik rumah clecrate ngn fmily, pas tuh kedai makanan yang bukak untuk supply makanan buat kitorang yang x balik ne pulak just satu kedai je.. perghhh ! sedih tol.. I called my mom and asked what they ate for their iftar, n everythin was very delicious.. meleleh air liur dengar.. pas uh rasa nak nagis pun ada.. sentimentel gak minah ne *detik hati korang* XD

Yela mana x sedihnya, my friend, NURUL n I just berbukak puasa dgn nasi lauk ayam goreng n telur dadar je. Itu pon tinggalkan separuh untuk sahur.. Sedih gila kan kisah kitorang. Tapi bila mengenangkan ramai lagi orang yang kurang bernasib baik daripada kitorang, akhirnya both of us bersyukur dgn apa yang kitorang ada, sekurang2nya kitorang still boleyh makan n lauk pon not bad sangat, compare dgn makan nasi n kicap je.. hihi

So to all outside there, bersyukur la dgn apa yang ada.. N jgn lupa bersederhanalah, no..no membazir. Beli itu ini kat bazar ramadhan, padahal x makan pun. N last2 buang dlm tong sampah. Amalan membazir amalan syaitan. Syaitan da kena ikat, so when you still doing this, this mean that u are ********.. HAHA.. lu pkir la sndri. Last but not least, jGn korek idong tyme puasa tau.. HAHA *kiddin* :P

So thatx all for this post, ASSALAMUALAIKUM :)

Saturday, July 14, 2012

BRACELET inspired by HANA TAJIMA


Hello everybody !

Ewah, semangat gittew.. Ha actually i just wanna show off my bracelet yg x seberapa ne.. It was my own design and inspired by Hana Tajima.. Cewah, nk yg vogue je ;p

So come n see-see !





XOXOXO ;D


Wednesday, July 11, 2012

Diseased plants

Ha.. ! ne la tajuk 1st lab for subject PLANT PATHOLOGY kitorg.. Actually simple je our 1st lab ne, just cari 5 infected leaves yang ada sekitar UiTM n.9 ne n then petik simpan dlm poket.. HAHA ! gurau je.. msuk dlm poket tuh not one of the procedure erk..

Lepas tuh, bwak ah gi lab, then observe the symptoms of diseased plants bersama-sama member yang lain. SHARING IS CARING la katakan ;) After a while, lecturer kitorg pon dtg la ke meja my group.. Then she pick one of the leaf then asked what is the symptom of that infected leaf.. Kitorg pon tecengang sorang2, n saling bertentang mata sesama kitorg. Memang jelas sngt la kitorg x stdy bfore masuk lab dia. HAHA ! terbaikkkkk... Lecturer kitorg pulak apa lagi, dy trus ckp "saya suap daun ne dlm mulut sorang2".. yela, apa tidaknya, sorang2 tercengang.. XD

Papew pon, last2 kitorg dpt determined apa symptoms for each leaf. So jom belajar sesama adik2..hihi




NECROSIS

SOOTY MOLD

CURLING

LEAF SPOT

YELLOWING & NECROSIS




Friday, June 8, 2012

JAMU perawatan remaja puteri

Minat sinetron NADA CINTA tak ? Ala, yang dok tersiar2 pagi petang malam kat astro Ria tu.. Artis perempuan dy cun-cun belaka, almaklum la, org Indon la katakan.

Orang Indon ne majoriti kulit dorg cun je sebab dorg sering mengamalkan pemakanan jamu sejak remaja. Jamu ne pulak bukan setakat untuk cantik, tapi untuk membaiki dalaman tubuh kita. Ok mcm ne, bdn kita ne umpama enjin, n jamu uh umpama pelincir yang boleh melancarkan perjalanan enjin and also membaiki struktur dalaman enjin. Ha, faham da ?

So untuk remaja mcm kita-kita ne, sesuai sngt la start makan jamu. JAMU PERAWATAN REMAJA PUTERI dari MUSTIKA RATU adalah salah satu pilihan. Ia khas untuk remaja, thatx why they use puteri, not ratu *suka2 je buat fakta sendiri* HAHA !

X rugi try, coz harga dia x mahal pon. Just RM 13.90 je. Dalam dy ada 30 pack, so ckup untuk kegunaan sebulan. Actually, dalam kotak jamu perawatan puteri ne, dy ada 4 jenis jamu di dalam dy. Setiap satu ada fungsi berbeza. Lihat gambar di bawah untuk tahu lebih lanjut v(^^)








So apa lagi, jom try !

Thursday, June 7, 2012

Brazil Pointele Cardi from COTTON ON



mmg fesyen skrg all the girls outside there nak pkai long dress, yg berhijab pon x ketinggalan. Tapi yg menjadi msalahnya skrg, dress-dress tuh short sleeve o mayB sleveless. And 1 more thing, dress2 tuh tight di bhgian2 tertentu *faham-faham la ok*

So this Brazil Pointele Cardi from cotton on is one of the solution. This cardi is comfy, tak panas when use it, n ckup labuh untuk tutup bhgian belakang when u use with the long dress, especially 4 the girls with hijab. It look stylo.

When i bought this cardi from cotton on at the Suria Sabah, harga dy just RM30. Actually it surprised me. Rupa-rupanya dorg ada end promotion discount time tuh. So tanpa berlengah, i graB it n tros bwak gi kaunter. And now it is mine :)


Saturday, May 19, 2012

One day left to become older

okay, just straight to the point. Today is my birthday.. Oppsss ! i mean tomorrow on 20th of may.. so today is 19th.. less than 24 hours i'll turn to 20 y/o oredy.. the truth, i dont feel anythin at all, neither excited nor sad.. i'd bought chocolate fudge cake from secret recipe for tomorrow.. and of course my mom support all of it.. today, my mom, cousins, aunt, grandma and I walk for nothin at Suria Sabah.. i mean jalan2 sesajeee.. wanna buy sumthin for myself but with my lil cousins around, its hard for me to shopping.. so then, just forget it.. i think thatx for now.. just wanna touch up my blog, coz long time no open.. HAHA.. ok fine, broken english.. *just ignore or buat taktau jee..

so then, bye and assalamualaikum :)
eh btw, below i attach chocolate fudge cake i'd mention above






Sunday, January 15, 2012

i want THIS !






*mom, dad, bie.. can i have this ? miOww :)

SHIT words !

him : u, i accident tadi
me : oo ykew ? so how'z u ? ok ke ?
him : syukur la i ok je,, tapi i langgar otherz car n my bumper kemek.. konfem my mom marah
me : la siannya u.. sabar ye,, erm btw, i rasa this week kita x yah jmpa la k.. bukn apa, i sian at u.. nnty mom u ckp apa lak.. da la baru accident, nk kua ag..
him : ala x pe la, kita leh kua nek train.. xslah an ?
me : hurm..
him : knpa ? u xnk kua nek train ke ? nak nek kreta je ?
me : ?? shit !


*jadi ko nk ckp aQ mengada2 la nk kua nek kreta je,, bajet kaya cm tuh ? shit !

air soya =.=




me : pacik, bpe harga air soya kotak nie ?
penjual : errrr,, errrr,, RM 1.50 dik.. (sambil melihat sekeliling)
me : RM 1.50 ? bukan biasanya jual RM 1.20 ke ?
penjual : erm,, (sambil mengambil duit aQ bernilai RM 1.50 dan tros buat dunno)



*siyesly aQ bengang dan terus mencarut bukan2





Saturday, January 14, 2012

Monday, August 22, 2011

u've broke ur promises, DAMN !!

love is something comes naturally from our heart.. u can never explain how it feel and how it start.. every women want to have a loyal n faithful men that owez B on her side and never CHEAT her !! i love to share my story to all of u.. a true based story,, b4 diz, i'm in love with a guy and that guy promised to love me 4eva n will never hurt my feelin.. at the first, he treated me like a princess n owez make me smile, till therez no such minute that i can have a sad face although actually i do have a lot of probs.. as the time goes by, his attitude changed slowly and itx annoying me.. he become a bad temper n owez not in mood when calling with me.. he always create some excuses that sometimes suspicious me.. the climax was when i called him then his line was in busy.. meanx he callin with another person while ignoring my call..and it is not for 2-3 minutes, but almost an hour.. i became angry anD asked him either he have another gurlx or not.. after i pushed him to answer my question, he then told me the truth.. he said he have another gurl but he love both of us.. WTF !! love both equally ?? after he finisehed his talk, i then took a decision to have a clash with him.. he just quiet and neither agree nor disagree with me.. what do i care ?? i'm the one who should take the decision not him, because i'm the one who been cheated.. then i switched off my phone and cry thinking what he has done to me.. he just broke his own promises.. why men always hurtin women feelin ?? hurmmm ,,,

Monday, August 15, 2011

my suPeR DUPER mission tyme cuty raya :))

before we gonna start this topic, i just wanna say SELAMAT BERPUASA to all x kira la boyz o girlx.. dua2 pon boley :) ha, today oledy 15th of Ramadhan, meanx that we oredy puasa half of a month.. wahhhh !! serious x rasa,, ingt baru seminggu.. HEHE.. actually x lama ag UiTM akan mengisytiharkan cuty besar-besaran kepada all studentnya.. anD we call that cuty RAYA AIDILFITRI :) my mom bought tiket balik 4 me on 26th, xsilap jm 7pm.. huh, x sabar eDen nak balik.. nak jmpa oll my family n yg sewaktu dgnnya.. ow ya, berbalik kepada topic asal kita, my super DUPER mission tyme cuty raya ne .. banyak yg i wanna do utk tidak mensia2kan cuty anD menjadikannya super DUPER amazing gak.. i will do as listeD, INSYAALLAH :)

1) mkn ketam msak kicap my mom, anD also 'latto'..
2) mkn tau foo fah yg terbaik dr SABAH !!
3) mengkaji sumber2 yg boleh mengsupply mercun.. kita kasi gegar SABAH !! haha
4) kumpul duet raya walaupun sdar da x layak dpt angpow :((
5) the most important, i nak cium tgn my parent tyme 1st day of RAYA nnty.. I'll ask for 1001 forgiveness from them.. I LOVE MY MOM N POPS :)
6) control pemakann tyme raya, coz nk kuruskan bdn ke target yg diimpikan
7) wanna spenD my days with my adik2, HAVIN FUN TOGETHER
8) beraya with my girlFRENxXx.. BEKENXx
9) nak beli gelang kaki yg oRedy putus arituh, of coz la mom yg sponser :)
10) anD last but not least, potong rambut,, raya la katakan..


THE END ~

Wednesday, August 10, 2011

FUCKIN tongue you have !!

if the person that you like or love dont feel the same as you are, you cant just blame the person or talk something bad or mayB take a revenge for that. if you R such this kind of thinker, you have to kill urself immediately.. for sure.. HAHA.. u suppose to respect other decision and please 'no selfish allowed' !!.. related situation happened when i broke up with a guy and that guy tryin to flirt over my bestfriend.. WTF !! he such a desperate one.. i'm just think what comes in his mind ?? at the first, i thought he was just tryin to make me jealous, but no hint for that.. when my friend rejected him, he feel very unsatisfied and said that both of us were just the same.. as the time passed by, we had never contact each other anymore, even once.. but just now he messaged me on my FB n said something shit about my friend.. he just tryin to make my friend and i havin a clash with all such nonsense.. if he stand just in front of me, i'll cut his fuckin tongue.. this kind of people just having a mental problem.. you just wasting your time and also hurtin your ownself because none of your shit story givin even a lil bit sense to us.. there a lot of thing you can do other than making shit of urself.. JUST THINK ABOUT IT :)