Monday, February 28, 2011

snake sNaKe SNAKE!!

SNAKE=ULAR

for anyone yang x fhm ato x mengerti what is snake, di atas saya ada berikan terjemahan utk anda.. heeee.. opppsss(ttp mulut).. ini tidak berniat utk menghina ato menyindir.. juz gurauan semata :) ini merupakan cerita realiti so ia berkaitan serta bersangkut paut dengan org yang hidup dan blum maty ag.. huhu.. apsal erk?? selama 2 bolan ne, i asyik mimpi ttg ular, n also jmpa ular n also juga nampak bnda2 yang berkisarkan reka bentuk ular.. i heran, musykil n takot lak.. kisah ne bermula bila i mimpi di kejar seekor ular yang sngt besar cm giant.. seakan2 anaconda la cm tuh.. tapi dia x dpt nak kejar saya, coz dlm mimpi uh saya merupakan seorang pelari pecut (penipuan yg melampau).. terjaga je i dr tidur, i memg sngt2 tersentap.. i bgtao my frenz bout this, n she said that ada org nak msok mminang.. but msalahnya, dlm mimpi i tuh bokn ular tedung.. dia x patok i pon.. ular uh kejar i dlm keadaan yang sngt bengis (mCm na aque boleh kesan muka ular yg bengis erk?).. hahaha.. so after a week cm tuh, i tjumpa ular yg sngt besar n panjang at depan pagar besar UiTM N.9.. eventhough i dlm teksi tyme tuh, i tetap rasa cuak, coz ianya sngt besar n it also menaikkan tedungnya setinggi teksi tuh.. haiiiyyyyoooo.. tuhan jak tao perasaan i tyme tuh.. tapi last2 kitorg just passed away jek.. x lama kmudian lak, jmpa ag seekor ular at belakang kolej kediaman.. kat basement.. so scary.. cuma ular kali ne kecik skit.. so i nampak je, tros i lari 1000 KILOMETER per SECOND.. hehe..tapi i da start musykil bila i mimpi ular ag buat kali kedua n ketiga.. tambahan ag, when i shopping kain raya with my mom, my mom prefer kain yang bercorak ular for our theme diz raya.. how come ?? huhu.. n u wanna knoe, i ada search arituh somethin bout animal at youtube.. n da 1st animal yg kuar is SNAKE.. i btol2 confius.. i still x da solution 4 this.. yg jadi msalah utamanya uh.. asal SNAKE?? cuba ah CAT ke, HAMSTER ke, BUTTERFLY ke.. adoyaiiii....


OM gere-GERE..!!

hahahahahahaha.. b4 i start intro, i da gelak da.. coz the title sememangnya melucukan, n complicated.. susah nak fhm.. nak2 ag non-sabahan people.. konfem x faham.. but 4 all my sabahan frenz, kita yang faham ne diam2 jak la ahhhh.. ne rasia negeri ne.. biar pecah di perut, jgn pecah di mulut.. heeeee... juz kiddin.. idea untuk menulis post ne lahir tyme i n my roomate berborak2 mengenai SABAH.. she actually pnah stdy at SABAH.. so then, dia konfem ah tao.. she know all the cultures there :) OM GERE-GERE ne actually refer to org timor-leste yang jadi pelarian at SABAH.. pnah tgk org timor-leste x?? haha.. dorg ne gelap2, rambut kerinting, and ada juga yg lurus(after rebonding)..heee.. i pon x tao sngt sejarah n asal-usul ketamadunan serta penciptaan frasa OM GERE-GERE ne.. but memg ne la gelaran kitorg 4 them.. bila i dilahirkan je, memg nama ne da polular di kalangan masyarakat retro (org2 lama).. so i juzt follow them.. tapi syok gak an bila kita pronounce it.. funny.. pronounce it dengan gaya n nada yang sesuai.. memg konfem gelak punyeerrr.. sabahan ne memg terkenal dengan OM GERE-GERE ne.. so bg sper2 yang interested nak berkenalan, silalah dtg berkunjung ke SABAH.. so pas ne, bila sabahan sebut OM GERE-GERE, u all jgn ah buat muka bluurrr ag.. HARAP MALUMM!! hehe.. so datz all.. TQ for read diz post yeerr OM GERE-GERE!! hahahaha

Saturday, February 26, 2011

FIREFLY, I heart U much


U wanna knoe, actually, diz post not bout how much i be greatefull to FIREFLY (neither for my convenience trip nor their well service) but, FIRELY ne memg great pon :) try ah kalau kalau x cyerrr.. berbalik pada pucuk pangkal story kita, diz post bout my mom yang dtg cnie (i mean KL) nek FIREFLY.. coz of U, i dpt ketemu with my mom.. rindu bangeeetttt~.. as usual la, my mom stay at NOBEL HOTEL at MASJID JAMEK.. tiap kali dtg KL memg ituh ah destinasi tmpat penginapan dorg.. ag pon at sana, majoriti penginap diew pon memg terdiri dari org2 SABAH.. so then, sal tuh kot dorg suka dok sana.. di samping dekat dgn tmpat memborong kain2 n tudung2 yang up-2-date.. hahahaha.. nak tao secret my mom ne, kalau datang KL je, x sah kalau x beli minimum sebakul besar kain n also tudung2 ne.. ssshhuuuutttttt, jgn bgtao my mom erk i bg bongkar rasia diew.. heeeeeeeee..... i pon apa ag, amik kesempatan dalam kesempitan ah.. MOM, I WANT THAT, I WANT THIS~ hahahaha.. biasew ah tuh, nak2 ag remaja cm i an.. bnyak bnda nak beli.. kalau nak guna bajet sndri, beli kain sarong jela kot yg mampo.. best ah jmpa my mom.. x leh nak ungkap ngn kata2.. syokkk sngttttttt... weeeee~ hurrrrmmm.. bolan 4 ag baru leh jmpa.. tapi, tyme tuh i suppose 2 B exam.. hope la tarikh diew x clash..nak jmpa mom ag.. setelah besuka ria with my mom 4 almost 3 days, itz tyme 4 them to fly back to SABAH.. ase nak nages pon ada gak.. ngggguuueeekkkkk3x.. ada cm baby nges x?? hehe.. comel an.. hahaha.. soriii guyz, tuh jus iklan semata.. skunk my location at KL SENTRAL.. arrive at 10.30am cm tuh ah.. mom suh teksi yg dorg naik uh drp i gi kl sentral dlu.. so now, here i am.. actually ngah tnggu kwn i yg bernama NAZRIN.. kitorg da jnji nak gerak smew balik UiTM N.9 uh.. so wait je la.. x pe la.. mCm ne ah warna warni kehidupan.. eehhh japppp.. ada kaitan erk?? hahaha.. so jm 1pm ne, my mom akan terbang gi SABAH.. of coz ah naik FIREFLY.. ohhhhh FIREFLY, pliz bring my mom back to SABAH safely.. memori n suka-suki kami slama 3 arini akan i pahat d aty n never let it go :) I LOVE U MOM...



Wednesday, February 23, 2011

aKu superHERO??

waduh2.. "perasan ke apa minah ne".. or.. "asal? minah ne ada muscle ketul2 ke?" msti bnda neyh mucul dlm kpala otak korg bila baca tajuk post ne btol x.. haha.. sbnrnya post kali ne x berunsur kegembiraan atau melalut semata-mata.. diz all about how strong i am to fight my sadness.. now, i can wipe my own tears.. i strong enough for that.. i realized it bila i dok tmenung sorg n rewind back my memories, i bejaya adapt suma prob yg i pernah face with.. i pegang bnda ne.. (Tuhan x kan menguji hambanya jika hambanya itu tidak mampu).. with all prob yg i tempuh slama ne, meanz that i'm strong enough for that.. thanx my HEART, u help me a lot :).. pernah gak ah tertanya2 asal i xleh idop senang cm org lain..?? org lain hepi jek, x dek msalah pon.. hurrmmm... but u know what, bila u ckp cm tuh, u actually x bersyukur dgn apa yg u tempuh n u dpt.. u all kena ingat, ujian yang melanda meanz Tuhan ingatkan kita.. mungkin today kita x gembira, sape tao next tyme kita dpt habuan positif lak.. mayB dpt calon suami yg ensom or baik aty ke.. hahaha.. apa la i ne, da tebabas dr tajuk da.. ish3x.. so frenz, let go ur tears away.. setiap yang berlaku ada hikmahnya.. to all yang besedih skunk ne, jgn dok teperap jek dlm bilik layan blues.. gi ah jalan2 n have some fun with ur family or members.. itz totally berkesan.. jgn nak tunggu miracle dtg tuk survive kita dr any prob yg kita hadapi.. miracle tuh xkn dtg if u dont help urself.. chill babe :).. so come on guyz, letz become a superHERO like me.. TOGETHER WE SAVE OUR HAPPINESS :)

bwh ne i ada attach doa penerang hati untuk yang bersedih dan berduka.. read it :)


“Ya Allah sesungguhnya aku adalah hamba-Mu, anak hamba-Mu (Adam), dan anak hamba perempuan-Mu (Hawa). Ubun-ubunku ditangan-Mu, hukuman-Mu jatuh kepadaku, qadha-Mu kepadaku adalah adil. Aku mohon kepada-Mu dengan setiap nama yang telah Engkau gunakan untuk diri-Mu, yang Engkau turunkan kepada kitab-Mu, Engkau ajarkan kepada seseorang dari makhluk-Mu atau yang Engkau khususkan untuk diri-Mu dalam ilmu ghaib di sisi-Mu. Hendaklah Engkau jadikan Al-Quran sebagai penentram hatiku, cahaya di dadaku pelenyap duka dan kesedihanku”

Friday, February 18, 2011

where is the ANSWER?? r U hidin??

da la ngan kes pagi tadi ditipu ngan bodak kecil (YANA) tuh, ne tambah pulak ngan kes lupa bawak ANSWER tuk question 4 our presentation tadi.. nak tao x siapa yang lupa bawak uh?? of coz la YANA!!! hahaha.. memg popular bodk ne oleh eden.. haishh.. krew2 yang terlibat 4 da presentation adalah aQ (Nurfathinissa), Yana, Farid, Yusni, Azim and also Khairul.. dak YANA neyh lak lupa nak mention nama khairul as 1 of da presenter on the slide.. bodak2 zaman skunk neyh mengalahkan org tua.. muda2 ag da lupa.. heeeee.. at the beginning, ok ah.. sumanya bejalan lancar cm air je.. tapi bila da masuk segmen question MENquestion ne, memg kantoi gle2 ah.. yang lagi syok, the presenter 4 datz part aQ n also YANA.. memg tediam kaku jela.. jwb pon slah.. siap kena tgor ngan lcturer ag.. so aQ amik kputusan utk diam mebisu je.. memg gilerrr malu ah tyme tuh. rasa cm nak masok dlm icebox n then tutup ketat2.. haha.. si YANA ne pulak of coz la ngan gaya selamba badaknya.. jwpan salah pon dia confident je.. eh salah, TRIP CONFIDENT.. hahaha.. jan mara errrkk YANA.. da la tuh, questions lak susah nak mmpos.. susah ah.. MORE susah.. eh.. MOST susah.. hahahaha.. apa ke bndanya aQ ngarut ne.. actually, kitorg present bout verb x silap.. eh jappp... ye kotttt.. x ingat ah.. arini je, 2x dak YANA ne menguji kesabaran aQ.. tapi nasib ah aQ ne cool je an.. x kisah pon.. experiEnce kotttt.. n also a nice memories to be laugh later.. TANX sekali ag YANA coz menyiksa jiwakuh ini.. I LAP U GUNA KAIN LAP.. hahaha..

p/s: especially to YANA, dun angry2 time baca diz post.. sumanya akikat, bukan rekaan semata.. hahahaha.. dun Hot beb, B cOOL.. :)

Thursday, February 17, 2011

oOhhhhh TIDAKKKK!! satutareD fat??!!

mentang2 dah admirer sngt at organiC chem ne, title pon xleh blah ah kn.. geDixx.. haha.. xkisah la title dia cm na pon, yang menjadi topic skunk ne, knpa FAT dlm bdn i ne keras kepala sngt eh?? i da puas pujuk soh kuar tp x nak juga.. ada kah kerana ia bersempana nama i FAThin? ataupon sebab i mengamalkan gaya idop FAT?? hahah.. tapi kalau bersempana nama i FAThin, apsal dia x highlight faTHIN? so itz mean, persoalan yang 1st tadi kita x leh pakai.. kita kena buang ke tepi.. jap eh, nak carik smpah dulu..

(3 minutes later).
haaaaa... baru jumpa sampah.. hehe.. kiddin lol.. berbalik kepada pucuk pangal kita tadi, maknanya i memg mengamalkan gaya idop FAT ah ne?? ye kewww?? mCm xleh pcaya je.. i selalu joging at track UiTM N.9 ne tiap2 petang..(nampak menipu sngt ke??).. hahaha.. so mcmna ne?? do i have 2 change my life habit? errmmmm... ye ah kot.. so after i search 4 da solution, i found diz..

1st: ikat perut anda menggunakan tali atau kain.. pastikan anda mengikatnya dengan ketat sehingga xboleh bernafas.. do it well..

2nd: kurangkan makan, sebaik2nya, sebutir nasi sehari.. n make sure ianya beras TAJ MAHAL..

3rd: minum 10 tong air mineral per day.. air penting utk memecahkan lemak yang terlalu tepu..

4th: suruh anybody, x kisah la ur fren or even u enemy to kick ur stomach, or any side on your body yang terdapat longgokan lemak.. it will burst ur FAT for surely :)

5th: amik pil menguruskan badan.. untuk hasil terbaik, makan secara berlebihan dos untuk tindak balas serta hasil yang terbaik..


so guyz, diz is what u meant by gaya hidup THIN?? x mCm ada somethin wrong ke?? rasanya dengan all 5 step di atas, can i get a gorgeous n slim body like this??




p/s: pic ini hanya contoh semata. tidak ada maksud yang tersirat ataupun tersurat

0h kawanku yang SENGAL^^

HELLO FRIDAY :) ne yang Xcited neee... OPPPSSSS!! diz is not what really i wanna say about.. actually, diz post dedicated to YANA.. hehe.. tao x apa bodak ne buat until i have to wake up this early in morning..?? sebenarnya, i ne x salin jadual kelas (p/s: bukan malas, tapi sebb jadual owez change).. so then, i ne begantung arap ah with YANA ne.. dipendekkan cerita, last nite i tanya bodak ne, ESOK CLASS WHAT TYME START AH??.. n she answered me.. JAM 8 LA BEB.. slamber badak je dia jwb an, confident lak tuh.. so i pon ikot cnfdnt gak, walopun akikatnya bodak ne memg kuat menipu eden.. (SABAR YEE FATHIN).. tup tap tup tap.. akhirnya itz oredy 7.30 am in morning.. diz day la.. punya la i rushin gila nak mampos besiap.. 1st tyme in my life i experinced like lipas kudung.. haha.. tapi sempat gak ah siap b4 8 am.. tapi rasa cm somenthin wrong la, apsal dak YANA tuh x msj2 ag suh gerak, sedangkan jam da 8.10 am.. herannnnn.. so i pon msj la YANA ne.. KELAS ADA X ARINI??..begitulah bentuk msj yang saya antar.. ADA, PUKUL 9 KN.. ha.. ne pulak msj yang bodak tuh balas.. baca jek msj si YANA ne, x bekelip mata eden... jam 9????? OMG!! memg dak ne btol2 nak kena.. hahahahaha.. but quit interesting la, bcoz of u beb i dpt rasa jadik lipas kudung arini.. THANK U.. hahaha.. ayat poyo glerrrrr... padahal dlm aty.. SIAP KO YANA, ESOK LUSA KO KENA NGAN AQ.. BERSEDIALAH DARI SEGI MENTAL N FIZIKAL.. hahaha.. ada cm red devil x?? haaaaaa.... nak tao somethin ag ttg bodak ne?? dia neyh memg suka hack2 FB org.. ish3x, anak spew ah ne.. haha.. and of coz la i punya FB dia hack gak, kalau x, i xcteerrrrr.. dia post somethin at my FB wall.. n it embarrased me a lot.. she wrote.. SAYA COMEL.. n my fren komen tao x.. ohhhh YANA, how could u do this to me.. bukan saya je jadik mangsa, akak housemate dia pon dia kenakan jg.. ish3x, nakal sungguh budak ne.. tapi x pe la.. i just accept it.. almaklumla, kita x leh bekira ngan BODAK KECIK.. hahahahaha.. ha, at bwah eden ada attach gmbaq minah sengal ne.. :)




CUTE AN.. :)

ORGANIC CHEMISTRY.. y u hurt me a lot??

fuhhhhh~ akhirnya selesai jg aQ jawab test organic chemistry tadi.. setelah aQ bertungkus lumus stdy, akhirnya aQ muntahkan sumanya at kertas test tuh.. xla juga susah.. average la.. but wanna knoe apa yang hurtin me much?? pnat2 den stdy smpai MARKOVNIKOV's rule, rupanya bnda alah tuh x kuar pon.. tabah ye FATHIN.. nvermind la, suma tuh ilmu gak.. tapi, i smpai da escape HBU ptg tadi coz smata2 nak buat revision organic tuh jewwww.. tapi akikatnya memg malas pon nak pegi.. hehehe.. so berbalik kepada cerita kita tadi, knpa eh bila lctrer explain at kelas susah nak faham..?? bukan setakat susah nak fhm, memg x fhm pon.. but when i stdy it by myself, senang lak nak fhm?? ada kah i xcnsntrate at class.. or memg i sorang yang loading?? actually, i pon x tao apa sabab musababnya.. tgh searchin la neyh :).. bila da fhm bout organic ne.. rasa cm x dek la susah sngt.. senang je.. but da most important is MINAT.. kalau x minat susah gak an.. it will effect our mood..surely.. and plus, x leh malas stdy gak.. stdy bokn susah pon guyz, juz open ur book n let ur brain to take place .. actually, stdy is fun if we heart it.. so, follow me.. OH ORGANIC CHEMISTRY, I ADMIRER U A LOT.. DUN EASILY THINK THAT U CAN HURT ME.. :) simple rite



dun let ur KEMALASAN dominate u.. dun B as above.. u'll regret it later..

Wednesday, February 16, 2011

jantan BRENGSET!! part 2





salam 1 malaysia u all :)

bertemu kembali dlm jantan BRENGSET!! part 2.. jom kita layan ceta ne.. zaSsSssss..

do you knoe y i said that si PIKACHU tuh a lier?? sbnrnya.. dia juz bemuka2 je selama ne.. he did it all becoz he feel lonely.. n actually dia treat i juz like station bus.. singgah jap sementara tunggu hujan reda.. suckkss rite.. n after we coupled 4 almost 6 month cm tuh, tiba2 he request 4 clash again.. i repeat it back.. AGAIIIINNNNN!!! hehe.. juz to make sure u clear with da word.. :) alasan dia kononnye i x caring, xdek masa tuk dia, x pndai nak jga aty, n so on la.. i dngr pon mcm nak gugur taik telinga i.. coz alasan tuh da lapok org guna nak mintax clash.. ish3x.. dia ingat dia ensem sngt ke?? biasew ah.. org bajet playboy memg cm tuh ah.. but actually bukan itu yang menjadi sebab musabab utama tao x.. setelah saya menjadi stalker berjaya, ala.. stalk PIKACHU tuh la.. rupa2nya.. jeng3.. dia da awek lain.. agak panas juga ah tyme tuh.. tapi buat2 cool je.. atyy i koyak rabak tyme tuh.. tapi simple je.. i amik plaster, pas tuh tampal.. haha LOL.. juz kiddin babe.. n u knoe what, he said that he HATE ME A LOT.. how dare him.. kalau dulu, I LOVE U je la dia tao ucapkan.. so now, im in process to forget everythin bout him.. GOD, pliz ease my burden.. n guyz, please support me..org pernah ckp.. mayB kita ditakdirkan utk bejumpa ngn org yang salah b4 we find da suit 1.. coz itu suma memberi pengajaran n experience yang beguna 4 our future.. n now.. SYUH2 KAPEL.. WELCOME SINGLE.. :)

u girlz, dun let banana fruit two tyme..haha~ (my frenz said)..



jantan BRENGSET!!

msti u all ada yang tetanya2 apsal ngan fathin ne?? marah nampakk.. n da answer is YESSS!!! suma ne gara2 si PIKACHU(bukan nama sebenar) yang saya kenal tuh.. actually, kitorg da kenal lama da, but masing2 ignoring sesama sendiri.. so last2 we accidently te'contact' balik last year.. bulan 8 x silap.. tup tap tup tap.. dipendekkan cerita, last2 kitorang kapel.. (p/s: he is da 1 who ask 4 diz relationship.. not me k).. so then, saya pon accept jela n it goes well at the beginning..

konflik between us mula start tyme bulan 10.. last year ok.. not diz year :P.. we have some fight n then he decided to clash with me.. OMG!! tyme tuh rasa down gila.. suda la exam.. he easily made it without think of my condition.. huh~ so then, i pon terima jak la.. n try to let him go away from my mind.. 1st month then, its free.. :) pas tuh, i saw his FB, n he doin some relationship with another gurl.. thatz y la i ter'couple' with SHAH RUKH KHAN si DUDA..(p/s:sila rujuk cerita Cinderella and si duda di bwh untk keterangan lanjut)..




x lama pas tuh.. after i broke up ngn SHAH RUKH KHAN tuh, PIKACHU contact me balik.. n begging 4 forgiveness.. actually, i dun want to forgive him, but he cry over n over again in front of me.. n said that he will never repeat his mistake.. memandangkan i neyh sorg yang berhati mulia, i pon maafkan dia.. we go on with our relationship back.. memg nampak perubahan ah dlm diri dia tyme tuh.. he confessed in font of my parents bout us, he also admit it in front of my frenz... but u knoe what, everythin was just a lie.. what comes in your mind?? wanna knoe sambungannya.. ?? WAIT FOR PART 2.. coz now im bz in stdyin my organic chem.. ADA TESSSTTT!!!! btw, pray 4 me guyz.. :)