Friday, July 1, 2011

nasi goreng cina ??~

i wanna start my story with laugh + smile .. haha ( smbil tersenyum kambing).. ngee~ actually senyum tuh kn sedekah n ketawa uh memeriahkan lagi hari anda.. simple right, so, wait apa lagi, smile la selebar2nya n laugh la selagi kerongkong anda ada.. hihihihihi.. actually diz post is not about how to cook nasi goreng cina, but actually somethin yg more simple n x membuang waktu.. wanna know what ?? jeng..jeng..jeng !! SERBUK NASI GORENG CINA..~ u all pnah dngr bnda ne kn.. ala, serbuk yg digunakan untuk msak nasi goreng cina secara Xpress.. errrr ok fine, i think i'd being redundant.. yala, coz i juz repeat the word again n again.. errr.. nevermind la.. heee.. berbalik kepada our story, i used that such thing tuk msak my nasi goreng cina.. diz dont mean yg i ne pmalas ok, cuma situasi n keadaan tidak membenarkan i tuk msak secara manual.. ala, u all kn tao i dok kolej.. x kn i nak bwak all types of bawang, garam, minyak, beriuk belanga n so on msok bilik.. itu namanya carik nahas.. so i tried to get somethin simple utk survive at kolej.. n serbuk nasi goreng cina ne la salah satu daripadanya.. itz quite easy.. juz tabur serbuk tuh into ur nasi n then panaskan.. snang rite.. but wanna know 1 thing ?? the taste actually do not same as what nasi goreng cina taste really is.. tapi i gagahkan diri gak tuk makan, almaklumla, lapar punyew pasal.. suma i telan.. licin lak tuh pinggan.. u oll msty tertanya2 cm na i nk panaskan bnda uh ?? Is she using the sourse of sun ?? or whateva la.. msty ne yg bermain at kepala korg kn.. ok fine !! salah !! haha.. i bring rcecooker from my home.. shuuuuttttt.. diam2 tao.. rasia kitew je.. kikikikikiki.. jauh kot ricecooker i merantau, almaklumla, i bwak diew dr SABAH.. so that i think thatz all 4 todayz post, len kali jgn lupa view ag :) ow ya btw, at bwah ne i ada attach kan bberapa keping gmbar yg relate ngn my story ne.. so the, SILA ROLL KE BAWAH :) and..and..and.. 1 more thing.. ASSALAMUALAIKUM.. kalau x jwb dosa, kalau jawab.. SAYANGGGG~







SERBUK NASI GORENG CINA YG X BERAPA NAK CINANYA.. haha
huih !! licin pinggan.. mantap !!
rice cooker yg paling banyak berjasa ngn i :)






Tuesday, May 10, 2011

B urself OK !!!

Do you have a boyfriend or mayB girlfriend? i mean the special one.. if not.. 'WA SALUT SAMA LO'.. keep maintain.. ahakkxxx.. to gurl or boy yg da ada someone special, i wanna ask u.. DO U GUYZ B URSELF INFRONT OF HER/HIM?? serius x control ayu or contol macho?? x buat pmbedahan mata, idung or mulut to look sexy?? x menggedik tuk nmpak mnja or somethin else la.. ha ne lgi stu kes.. pernahkah ur kekasih tuh try nak change u or push u tuk jdi somethin or someone yg actually differ dari diri u yg sebenar.. i mean, bukannya part yg dia try nak change u tuk jdi a good person like pkai tudung or mengaji ke.. not that.. but somethin like dia suruh u jdi kurus or lose ur weight smata2 coz dia tkot his/her friend tserempak korang bedua then they will say "MACIK OR PACIK MANA YG KO BWAK NE??" if ur boy/gurl tuh prnah doin this to you, u sndri can conclude kan yg dia juz accept ur perfection, but not the vice versa.. dia tidak trima seadanya u all.. so y then u just close ur eyes n pekakkan tlinga dgn smua ne.. manusia mrupakan makhluk ciptaan tuhan yg paling indah and from diz u have to know yang diri u all adalah indah n jgn sekali2 rasa rndah dri coz u'll juz ruin ur own life.. try to enjoy ur life with what u really are.. BUNGA BUKAN SEKUNTUM, KUMBANG BUKAN SEEKOR.. juz pcaya je, jdoh n ktntuan itu di tgn Tuhan.. so no need to rush nk dptkan boifren bcoz xmo d katakn old dated ke, or apa2 jela.. ignore je suma tuh.. mulut org an, memg kita x leh ttup.. btw, i ne ckp je lbih an.. actually i pon ada someone special, n he said that yg dia nk awek yg slim.. so dia suh i trunkn brat bdn dri 50kg to 46kg.. apa yg ptut kita conclude kan d cnie?? hurrmmm :)