Friday, December 24, 2010

Si Duda n Cinderella.. PART 3

"dia tuh sebenarnya sorg DUDA.. ada anak sorg.. btw.. bukan duda.. still in process bercerai ngan isteri dia, tapi blum agi.." ayat yang keluar dari mulut lelaki tuh mengejutkan saya. pada mulanya saya seperti tidak percaya dengan apa yg di ucapkan.. tapi x kn la lelaki neyh mau jumpa saya semata-mata nak beritahu sesuatu yang palsu.. (mungkin benda ne betol).. detik aty saya. "ermm.. so mcmana neyh?" saya tanya seperti org bodoh.. maklumla, baru terkena panahan kilat yang datang dari sorg duda.. "aque rasa ko patut jauhkan diri dari si SHAH RUKH KHAN tuh.. x pasal2 nnty kau yang kena carik oleh family dia.. ya la.. dia kn belum cerai lagi.. lagi pon, ko still mao ngn dia? kau mau jadi mama tiri anak dia?" lelaki tuh menyoal saya bertubi-tubi.. "of coz la aque x mao. ko gila ka.. saya masi muda.. lagi pon dia tipu saya.. kalu diikutkan, dia still laki org.." saya berkata dengan penuh emosi.. "so? erm lagi satu.. bokan kau jak pmpuan yg dia ada.. untuk pengetahuan kau, dia neyh playboy.. ramai lagi pmpuan yang dia permainkan.. pasal tuh la istri dia x taan ngn dia neyh.. ko pmpuan ke-3 yang aque kasi salamat.." pengakuan lelaki tuh betul2 mengejutkan saya sekali lagi.. memg sah si SHAH RUKH KHAN tuh x guna.. dia ingat pempuan neyh barbie doll kha.. suka2 aty mau buat koleksi.. " huh.. nasib kau bagitao aque.. kalu x, lama kelamaan hncur la idop aque di tgn dia.. tanx 4 all da information.. pas neyh aque tao la apa mau buat kat SHAH RUKH KHAN tuh.. juz wait n see.." saya mengucapkannya dengan penuh rasa marah dan dendam.. " ko nak buat apa? btw, aque SALMAN KHAN(bokan nama sebenar).. ko? lelaki tuh memperkenalkan dirinya kepada saya.. mungkin untuk mempermudahkan lagi interaksi kami.. " owh.. aque FATIN.. apa yang aque mao buat ko x perlu tao, biar aque uruskan sendiri.." saya membalas.. "owh ya, aque kena chow luk.. coz aque ckp ma SHAH RUKH KHAN yang aque jumpa kwn kejap.. so apa2 hal nnty aque roger kau.." saya cuba mengakhiri pejumpaan kami.. takut2 si SHAH RUKH KHAN curiga lak.. susah la nak buat plan.. saya menyambung lagi.." erm ok2.. tapi jangan sampai terkantoi.. lagi satu.. rahsiakan pertemuan kita neyh ah.. jgn sesekali ko bagitao sama SHAH RUKH KHAN tuh yang ko kenal aque".. SALMAN KHAN membalas.. "erm ok.. set.. k la.. aque chow luk.. bye." saya terus berlari meninggalkan lelaki tuh tanpa tunggu lama..

" sori i lambat bie.." ucapan saya sesampai sahaja di restoran SERI MELATI tuh.. SHAH RUKH KHAN memandang tepat ke arah saya. seperti ada riak tidak puas aty di mukanya.. " napa lambat sangat? jumpa siapa juga tadi? betul2 kha kwn?" soal SHAH RUKH KHAN ke arah saya bertubi-tubi.. saya terdiam seketika.. n then berpura-pura buat muka sedih.. " bie jgn la bha mara syg.. jumpa kwn lama pon x boleh.. x kn tunggu lama sikit pon ada msalah buat bie.. bie neyh kn.. teguris aty syg bie ckp cm tuh.." saya cuba menagih simpati dari lelaki x guna tuh.. (pandai juga aque neyh berlakon kn).. detik atyku.. "ndak bah sya.. bie bukan apa, cuma risau jak.. mana la tao syg ada pasang lelaki lain belakang bie.. tuh la bie ckp cam tuh.. lagi pon, plan kita mau tgk wayang tepaksa cancel.. lambat suda..tuh la bie mara" si SHAH RUKH KHAN cuba memujuk saya.. dalam aty, rasa cm mau sipak2 jak dia.. huh.. nasib otak saya still waras tyme tuh.. "erm yala.. so apa plan pas neyh?" saya cuba menukar topik perbualan kami tadi.. x mau isu tadi di lnjutkan.. kantoi pulakx karang.. " kita makan la dlu, pas tuh kita jalan2 k.. " dia membalas.. saya cuba bertindak professional sepanjang hari itu supaya SHAH RUKH KHAN tuh x syak apa2.. so, ari tuh bergerak dan berjalan dengan baik.. aque akan balas dendam kat kau SHAH RUKH KHAN.. tgk la nnty... siap kau!!!!!

1st mission : saya try open dia punya fb.. email dia saya tao.. but dia punya password x.. so sy try open guna number bufday dia.. so then.. tap...tap..tap.. yahooo!!! mission complete.. dapat bukak.. bila saya view2 n also check2 dia punya fb, memg sah la dia kaki pmpuan.. ramai pmpuan dia tackle n use the same tactic.. mengaku bujang n teda GF.. saya rosakkn fb dia n dlete all kwn dia yang ada 700++ tyme tuh.. bukan apa, fb neyh la ruang dia mau bkenalan ngn pmpuan2 lain.. so, klu saya rosakkn fb dia.. chance untuk dia berkenalan n menggatal akan berkurang.. tol x??hehe..

2nd mission: saya try dapatkn number ex-gurl si SHAH RUKH KHAN tuh.. ada 3 la sy dpt dari si SALMAN KHAN.. saya contact dorg n beritahu dorg situasi sebenar.. dorg pon kongsi pengalaman dorg with me.. diz all important 2 make sure my dendam terbalas n ada point mau kenakn laleki x guna tuh.. suda kami becerita-cerita, rupa-rupanya suma ex-gurl dia neyh dia suda kasi rosak.. n then dia left them cm tu jak.. huh~ nasib la saya tao awal siapa SHAH RUKH KHAN neyh sebenrnya.. kalu x, ntah2 saya pon da jadi mangsa dia.. dasar llki S***!!

3rd mission: saya contact with adik SHAH RUKH KHAN tuh.. cuba korek2 ckit maklumat ttg abg dia.. dia ada la juga bagi tao ckit2 even dia ada backup juga abg dia.. tapi x pa.. suma yang dia bagi tao tuh ada gunanya juga.. coz ia agak bertentang dgn apa yg si SHAH RUKH KHAN pernah ckp dengan saya.. nampak seperti ada penipuan yang SHAH RUKH KHAN telah cipta di situ.. almaklumla, lelaki lidah bercabang..

so da last mission saya ialah berjumpa dengan SHAH RUKH KHAN.. hari yang di tunggu untuk mengcomplete kan mission.. kami jumpa di kedai kwn dia lagi.. sampai2 jak dia, dia trus mengukir senyuman manis kat saya.. saya pon membalasnya dengan senyuman plastic.. "lama da tunggu?" pertanyaan 1st dia tyme jumpa saya.. " x la jga lama, ok bha, besa la tuh.." saya menjawab dengan lagak slumber.. "ouh.. so, apa plan 4 diz day? wayang? or jalan2?" dia bertanya lagi.. " eh, diz day kita tukar plan la.. kita dduk jak di sini.. lagi pon, diz kedai kn your fren punya.. rasanya no hal kita lama2 cni.." saya menjawab.. " kalu syg da ckp cam tuh, bie ikut jak.." SHAH RUKH KHAN kelihatan setuju dengan plan saya.. " erm, u ada anak kn..? ada istri kn?" saya bertanya bagi memulakan perang.. SHAH RUKH KHAN yang ketika itu baru terima minuman yang diorder nya terus memandang tepat ke arah saya.. dia terdiam n then menunjukkan muka yang agak kurang berpuas aty.. "u cakap apa neyh..i x faham la.." dia berkata setelah lama menyepi.. " u x faham ke ato u buat2 x faham?" saya melontarkan lagi ayat yang menghangatkan situasi.. dia menghembuskan nafas panjang.. " ya, memg saya ada anak, memg saya ada istri,, so??" dia membalas dengan nada yang agak tinggi.. ada beberapa mata di restoran tuh juga mamndang ke arah kami.. tapi saya buat x tao jek.. ADA AQUE KESAH!! hehe.. " u ckp mcm orang yang x buat salah jek.. so i neyh apa?" saya turut menjawab dlm nada yang tinggi.. seolah-olah tidak mahu kalah.. " u gurl i la.. knpa? u x suka? lagi pon, i da nak ceraikan isteri i" dia berkata seolah-olah mengharapkan saya akan berlembut aty.. tapi itu suma adalah mustahil.. "hahahaha.. u ingat i neyh apa.. u ingat i x tao ttg gurl2 u yang lain.. u rosakkn dorg n then u chow cm tuh jek.. wei, kalau nak tpu tuh, tgk org la.. " saya memberikan paku buah keras at SHAH RUKH KHAN tuh.. " ow, rupanya ko da tao sumanya.. so knpa lagi ko jumpa aque neyh? ko x puas aty?" dia tersnyum sinis kepada saya.. "memg la x poas aty.. ko mainkan anak org.. bukan aque jak, tapi aque mawakili pmpuan2 lain yang pernah kau rosakkan selama neyh.. ko teda otak ka..?? ko x tau dosa pahala ka?? idup neyh kisas.. arini ko buat jaat ma org, next tyme ko akan kena juga balik.. apa perasaan kau kalu anak kau nnty besar kena rogol org?? ko sakit aty kha?" saya berleter panjang bagi membuka minda SHAH RUKH KHAN tuh.. " x paya la ko trip cm ustazah sanaa.. ko ingat ko baik sangat? kalu pmpuan cm ko neyh, aque petik jari jak.. ramai besusun.." dia membalas dengan over confidentnya.. "whateva..!!" saya terus bangun n then menuang air milo yang saya order tadi ke arah mukanya.. pas tuh lari la.. saya lari dengan sekuat aty.. takot2 dia kejar.. hehe.. tapi yang pastinya, dia teriak saya n almost suma yang ada d restoran tuh manyaksikan kejadian tersebut.. baru saya puas aty, coz dapat malukan dia.. baru dia tao.. selepas dari peristiwa tuh, x da lagi dia dia contact saya.. huh, tenang idop.. HEPI EVER AFTER~

a week later, saya terima satu mesj dari SHAH RUKH KHAN lagi, "sampai aty fatin buat cm neyh at SHAH.. kenapa fatin buang suma fren SHAH at fb?? plezz la jgn buat SHAH terseksa lagi.." begitu la kelihatannya sms si DUDA tuh.. hehe.. no reply.. so.. THE END =P


Friday, December 17, 2010

Si Duda n Cinderella.. PART 2

"ah yew, waalaikumsalam.. ni siapew erk?" pmpuan tuh menjawab sejurus saya memberikan salam.. "erm saya fatin.. nak tnya sikit, ni kereta siapa erk?" saya bertanya lagi tanpa segan dan silunya.. "ne kereta saya.. kenapa?" pempuan tuh memandang saya dengan penuh tanda soal..
(takkan la ini ibunya.. muda sungguh..).. detik ati saya.. " ye kenapa dik? ada apa2 masalah dengan kereta ni kew?" pmpuan tuh bersuara setelah melihat saya kaku menyepi.. " eh xde la kak.. cuma tanya je.. salah kereta saya ni.. salah tengok plat number, hampir sama dengan plat number kancil kakak saya.. warna pon sama gak." saya menipu perempuan tuh dengan idea kolot yang entah datang dari mana..huh.. nasib la perempuan tuh pecaya.. "owh.. akak ingatkn apa la tadi.. erm ok la.. sebenarnya akak nak kejar masa neyh.. ada hak sikit..akak kena gerak dulu.." perempuan tuh senyum ke arah saya.." oh ok.. sori sebab ganggu.. assalamualaikum.." saya membalas kembali senyuman perempuan itu sambil menghembuskan nafas lega.. "waalaikumsalm".. jawab perempuan itu mengakhiri perbualan.. saya mamandang kereta kancil itu sehingga hilang dari pandangan.. saya rasa ada benda yang sedang disembunyikan oleh SHAH RUKH KHAN(bukan nama sebenar) itu dan saya akan pastikan benda itu terbongkar.. tengokla nanty.. detik atiku sendirian..

Saya yang pada masa itu bingung dan dan rasa ditipu dengan segera melangkah pergi dari kawasan tersebut sebelum disedari oleh lelaki tersebut.. nasib la saya tau sikit2 selok belok kawasan putatan tuh.. huh.. so then, saya naik bas n chow from da place.. off hp for the whole day.. hope tomorrow will come late..huh.. =(
itz 9.30 am.. so saya bangun n then on my hp.. mau juga tao perkembangannya cm mana.. coz i think im ready 4 any possible.. n the... tiiittt.. 16 SMS?? so many.. click inbox n then.. all from SHAH RUKH KHAN.. haiihhh...

dipendekkan cerita.. so sampai la hari lahir si SHAH RUKH KHAN ne.. dia mengajak saya kuar..knun mau clebrate befday dia la.. so awal la saya kuar.. dia suruh saya tnggu di restoran kwnnya tu cm biasa.. tunggu punya tunggu, last2 dia hanya datang setelah 2 jan setengah dari waktu yang dijanjikn.. sabar jak la...!! itu boleh lek lagi.. tapi waktu klimaksnya ialah apabila sorang kwn si SHAH RUKH KHAN ne kol saya n mohon untk berjumpa untuk seketika.. ada hal penting katanya.. so saya neyh bagi la alasan kononnya mau pegi jumpa kwn di CP sekejap dekat SHAH RUKH KHAN ne supaya tidak kedapatan.. so bejumpa la kami.. "kenapa?apa la hal mustahak tu knun?" saya bersuara sejurus berjumpa.. " aque mau bagi tau kau siapa sebenarnya si SHAH RUKH KHAN tuh.." lelaki tu menjwb.. "siapa la? btw, ko neyh siapa?" saya bertnya lagi.. "ok.. aque neyh kwn si SHAH RUKH KHAN tuh.. aque tinggl satu kwsan perumahan ngn dia.. dia tu sebenarnya....."

(to be continued.. part 3 is da ending) =)