Monday, February 28, 2011

snake sNaKe SNAKE!!

SNAKE=ULAR

for anyone yang x fhm ato x mengerti what is snake, di atas saya ada berikan terjemahan utk anda.. heeee.. opppsss(ttp mulut).. ini tidak berniat utk menghina ato menyindir.. juz gurauan semata :) ini merupakan cerita realiti so ia berkaitan serta bersangkut paut dengan org yang hidup dan blum maty ag.. huhu.. apsal erk?? selama 2 bolan ne, i asyik mimpi ttg ular, n also jmpa ular n also juga nampak bnda2 yang berkisarkan reka bentuk ular.. i heran, musykil n takot lak.. kisah ne bermula bila i mimpi di kejar seekor ular yang sngt besar cm giant.. seakan2 anaconda la cm tuh.. tapi dia x dpt nak kejar saya, coz dlm mimpi uh saya merupakan seorang pelari pecut (penipuan yg melampau).. terjaga je i dr tidur, i memg sngt2 tersentap.. i bgtao my frenz bout this, n she said that ada org nak msok mminang.. but msalahnya, dlm mimpi i tuh bokn ular tedung.. dia x patok i pon.. ular uh kejar i dlm keadaan yang sngt bengis (mCm na aque boleh kesan muka ular yg bengis erk?).. hahaha.. so after a week cm tuh, i tjumpa ular yg sngt besar n panjang at depan pagar besar UiTM N.9.. eventhough i dlm teksi tyme tuh, i tetap rasa cuak, coz ianya sngt besar n it also menaikkan tedungnya setinggi teksi tuh.. haiiiyyyyoooo.. tuhan jak tao perasaan i tyme tuh.. tapi last2 kitorg just passed away jek.. x lama kmudian lak, jmpa ag seekor ular at belakang kolej kediaman.. kat basement.. so scary.. cuma ular kali ne kecik skit.. so i nampak je, tros i lari 1000 KILOMETER per SECOND.. hehe..tapi i da start musykil bila i mimpi ular ag buat kali kedua n ketiga.. tambahan ag, when i shopping kain raya with my mom, my mom prefer kain yang bercorak ular for our theme diz raya.. how come ?? huhu.. n u wanna knoe, i ada search arituh somethin bout animal at youtube.. n da 1st animal yg kuar is SNAKE.. i btol2 confius.. i still x da solution 4 this.. yg jadi msalah utamanya uh.. asal SNAKE?? cuba ah CAT ke, HAMSTER ke, BUTTERFLY ke.. adoyaiiii....


OM gere-GERE..!!

hahahahahahaha.. b4 i start intro, i da gelak da.. coz the title sememangnya melucukan, n complicated.. susah nak fhm.. nak2 ag non-sabahan people.. konfem x faham.. but 4 all my sabahan frenz, kita yang faham ne diam2 jak la ahhhh.. ne rasia negeri ne.. biar pecah di perut, jgn pecah di mulut.. heeeee... juz kiddin.. idea untuk menulis post ne lahir tyme i n my roomate berborak2 mengenai SABAH.. she actually pnah stdy at SABAH.. so then, dia konfem ah tao.. she know all the cultures there :) OM GERE-GERE ne actually refer to org timor-leste yang jadi pelarian at SABAH.. pnah tgk org timor-leste x?? haha.. dorg ne gelap2, rambut kerinting, and ada juga yg lurus(after rebonding)..heee.. i pon x tao sngt sejarah n asal-usul ketamadunan serta penciptaan frasa OM GERE-GERE ne.. but memg ne la gelaran kitorg 4 them.. bila i dilahirkan je, memg nama ne da polular di kalangan masyarakat retro (org2 lama).. so i juzt follow them.. tapi syok gak an bila kita pronounce it.. funny.. pronounce it dengan gaya n nada yang sesuai.. memg konfem gelak punyeerrr.. sabahan ne memg terkenal dengan OM GERE-GERE ne.. so bg sper2 yang interested nak berkenalan, silalah dtg berkunjung ke SABAH.. so pas ne, bila sabahan sebut OM GERE-GERE, u all jgn ah buat muka bluurrr ag.. HARAP MALUMM!! hehe.. so datz all.. TQ for read diz post yeerr OM GERE-GERE!! hahahaha